19
Jan

Všeobecný úvodný pohľad

   Odoslal Asarat a zaradil do Postrehy, Výuka

V dnešnej dobe často počujeme pojem ezoterika a mágia. V nadväznosti na to si ľudia od toho odvodzujú niečo dobré alebo zlé. Mnohí nemajú jasný dojem čo vlastne hľadajú, či chcú pod tým pojmom. Pretože existujú ľudoví liečitelia, psychotronici a mnohí iní a mnoho oborov, ktoré sa niekam väčšinou pridružujú, respektíve sa k niektorému týchto názvov pridružujú.
Pod ezoteriku sa dávajú tí, ktorí sa zaoberajú väčšinou ľudovým liečiteľstvom rôznych úrovní, ako aj kadejaké latentné nevedecké formy, alebo ak chcete inak medicínou a vedou neuznané formy liečiteľstva a vykladania si rôznych javov a situácií. Medzi neliečiteľské formy sa radia napr. numerológia, astrológia, atď.
Pod slovom mágia sa ukrývajú tí, ktorí sa vo svojej podstate snažia upozorniť, že prekročili určité hranice systému ľahšieho, alebo latentnejšieho spôsobu aplikácie ezoteriky. Mágia vo svojej podstate, ako slovo má znamenať, alebo vyjadrovať, že sa deje niečo tajomné, alebo neznáme. Často počuť vyjadrenia o bielej a čiernej mágii. Je nespočetné množstvo ľudí, ktorí sa radia ku jednému, či druhému spôsobu aplikácie, ale v skutočnosti mnohokrát ani len netušia tematiku, ku ktorej sa vyjadrujú. Dá sa povedať, že 95% týchto ľudí sa stretlo s týmito technikami, navštívili nejaké kurzy, pomiešali nejaké myšlienky a vytvorili si niečo, čím vedia klamať ľudí. Je to spôsobené aj tým, že skúmať tieto aspekty do hĺbky sa pokúsilo len veľmi málo jedincov na svete. Preto ak zoberieme pomer tých, ktorí skutočne niečo vedia a tých, ktorí sa len tvária, že niečo vedia je strašne rozdielny. Ak to chceme vyjadriť číslom tak 95 ľudí zo 100 sa tvári, že vie a 5 to skutočne vedia. Paradoxne ešte aj tých 5 je dosť vysoké číslo, pretože, ak by sme robili veľmi seriózny výskum v tomto pomere a ponímaní, tak by nám pomaly vyšlo, že tých čo ovládajú mágiu je pomaly toľko, ako napr. lekárov, sudcov na počet obyvateľov priemerného okresného mesta. Takže aj tieto odhady sú len náhodné, ktoré vychádzajú z toho poznania, ktoré je k dispozícii. Môže sa nám vynoriť otázka, prečo tých 95% ľudí neovláda, resp. nevie v danej oblasti pracovať, ale vedia len veľa okolo toho rozprávať. Je to spôsobené aj tím, že náročnosť týchto vecí si vyžaduje celého človeka, minimálne v tých úvodoch, kým sa nenaučí žiť a myslieť v stave inom, ako je svet fyzický. A toto žiaľ mnohokrát závisí od osobnej disciplíny jedinca, ako aj od vrodených dispozícii jednotlivých ľudí. Tak, ako sa nie každý môže stať lekárom, či sudcom, nedokáže každý zvládnuť túto oblasť života. Ľudia však v sebe majú zakotvené, že niečomu veriť musíme a tak nás týchto 95% mnohokrát ľahko presvedčí, že ak sa nám v živote občas nedarí, že sú za tým temné sily, kliatby, proste mágia. I keď ťažko sa dopracovať ku tomu, ako za niečím môže stáť to, čo je neznáme a nepoznané. Otázka teda znie: Čo si pod pojmom mágia a ezoterika máme predstaviť?
Nuž pre ľahšie pochopenie skúsme to zaradiť medzi skoro neškodné ľahké – ultra – tu zraďme ezoteriku. Nebezpečné, silné a hlavne rizikové – to zaraďme pod slovo mágia.
V ďalších riadkoch sa vlastne budeme venovať vysvetleniu, čo je slovo mágia z pohľadu, ktorý som si vybral ja a čo pod to slovo som skryl, pre tých, ktorí sa neboja otvárať dvere nepoznaného a tajomného.

Predstaviteľom mágie je vlastne človek, ktorý sa označuje slovom mág. V tejto úrovni môžeme nájsť mnoho stupňov žiackych i majstrovských. Každá spoločnosť, alebo kult, ktorá sa zaoberá mágiou má to rozdelené podľa svojej vlastnej hierarchie. Mág reprezentuje tvorivosť a myšlienku, svojou vôľou dokáže získať telo a ovládnuť svoje telo do veľmi veľkých rozmerov. Pokiaľ sa jedná o človeka, ktorý má za sebou ucelený systém výučby a prípravy posúva sa v rámci určitých hodnotových rebríčkov samozrejme vyššie. Treba brať do úvahy aj to, akou cestou dokáže si vynútiť vo fyzickej úrovni, aby fyzikálne zákony sa podrobili do určitej miery jeho vôli . Tak isto, pokiaľ je to silná osobnosť dokáže ovládať a manipulovať ľuďmi a stať sa ich vodcom. V týchto prípadoch často vznikajú uzavreté sekty a kulty, kde jediným názorovým prúdom je názor najvyššieho predstaviteľa, ktorý túto sektu založil. Skutočný predstaviteľ mágie sa však na takéto niečo pozerá, ako na niečo, čo je pod jeho úroveň a pozerá sa za horizont tohto všetkého a nezdržuje sa niečím takým, aby okolo seba si vytváral kult seba samého. Mágovia idú vpred, môžu mať okolo seba žiakov, ale keď ich už učia, tak aj v tomto možno vidieť rozdielnosti medzi sektou a učením, ktorého synonymom sa stáva daný mág. On svojich žiakov vedie vpred týmito formami:
– latentná forma výučby
– priama forma výučby
– občasná forma výučby
– Učiteľ = žiak = učiteľ = jedno čo sú dvaja

Latentná forma výučby
Latentná forma výučby prebieha spôsobom, že ponúkne svoje učenie ľuďom vo všeobecnosti, ako zaujímavý kurz. Mnohokrát to slúži len, ako všeobecný úvod do tajomstiev mágie a okultizmu, ale súčasne tam môže aj naplno rozvinúť celé svoje učenie a ukázať to, čo v sebe má a pritom to zakryť tak, aby ľudia nemohli zneužiť to, čo videli a počuli.

Priama forma výučby
Priama forma výučby je pri žiakoch, ktorý už mali niekedy svojho učiteľa, sú v obore zorientovaný, ale chcú rozvíjať svoje danosti a schopnosti. V tomto prípade sa adeptovi venuje spôsobom, že ho uvádza do tajov a situácií, ktoré nie sú určené verejnosti. Otvára mu konkrétne dvere ku konkrétnym veciam a ku konkrétnym technikám. Možno sa budete diviť, ale takáto konkrétna vec je napr. liečiteľstvo pôsobením energií na iného človeka. Znamená to teda, že žiak prejde určitým stupňom zasvätenia. Zásahom z vonka, akoby sa mu pootvárali energetické dráhy, vďaka čomu vie pracovať s energiami spôsobom, ktorý do vtedy neovládal. Takisto sa môže naučiť a zúčastniť sa iných profesií a foriem a tým prehĺbiť svoje poznanie na úrovni abstraktnej a to tak, že sa oboznámi s technikami, o ktorých mnohokrát ľudia ani len nepočuli. A niekedy v budúcnosti, ak zvládne túto formu výučby môže si vybrať ďalšiu tému a priamo sa venovať rozvíjaniu vecí, ktoré ovláda a rozšíriť si tak svoj obzor poznania.

Občasná forma výučby
Možno, že lepší názov by bol externá forma výučby, pretože v tomto prípade je to spôsobom nič ťa neučím, poskytnem ti materiály, poskytnem ti vedomosť, ukážku a ty sa vráť až to budeš mať zvládnuté. Toto sa dá aplikovať v prípadoch, keď stojíte zoči-voči človeku, ktorý dosahuje úroveň, ktorú všeobecne nazývame asi všetci – majster. Jedná sa o človeka, ktorý nepotrebuje príliš veľa na to, aby sme sa mu venovali. Stačí mu ukázať spôsob a on už vie čo s tým. Mnohokrát ľudia na tejto úrovni sa stávajú pre spoločnosť najnebezpečnejšími, pretože si rozvíjajú svoje vlastné spôsoby učenia, myslia a konajú podľa vlastného uváženia a dokážu uvedenú techniku, ktorú dostali pozmeniť a upraviť, tak ako uznajú za vhodné. Vďaka tomu sa vlastne stávajú samostatnými jednotkami, s ktorými sa môžeme stretnúť v reálnom živote i ako súperi, ktorí stoja proti sebe.

Učiteľ = žiak = učiteľ = jedno čo sú dvaja
Táto úroveň je úroveň naj-rizikovejšia, ale súčasne aj najdetailnejšie a nezostávajú v nej veci polovičaté. V danej oblasti buď dokáže pracovať, tak ako sa od neho očakáva na jeho danej úrovni, alebo nedokáže vôbec nič. Táto najvyššia forma v sebe zahŕňa skryté a tajné formy učení, ktoré sa vymykajú bežným ľudským štandardom a u človeka sa mení nielen osobnosť, ako taká, ale mení sa aj človek, ako taký. Pod týmto pojmom nemám na mysli, že sa zmení ľudská schránka človeka, pretože zostane takým, akým je. A pri profesionálnej forme výučby si na uvedenom človeku nevšimnete absolútne nič. Pre oči celého sveta ostane taký, aký bol. Táto forma výučby sa aplikuje obvykle len spôsobom, že niekto z vyššej, alebo najvyššej úrovne sa rozhodne odovzdať celé učenie bezo z bitku a takémuto jedincovi otvorí dvere do svojho vnútra a stanú sa vlastne jeden druhým. V danej oblasti mienim to, že ako sme si mohli vyššie prečítať sú rôzne formy a stále sa točíme okolo jedného človeka, to znamená, že táto úroveň, ktorú dosiahol žiak je najvyššia možná úroveň, ktorú dosiahol jeho učiteľ.

Tagy: , , ,

Tento príspevok bol odoslaný v Utorok, Január 19th, 2010 o 11:27 a je zaradený pod Postrehy, Výuka. Môžete sledovať akékoľvek reakcie cez RSS 2.0 feed. Môžete zanechať reakciu, alebo spätná odkaz - trackback z Vašej strány.

2 komentárov

 1 

...dobrý opis a vysvetlenie...pomôže sa zorientovať v tematike výučby.

Január 19th, 2010 at 13:42
 2 

Zaujala ma najma časť ked dochádza k istému "prepojeniu" medzi učitelom a žiakom,hm..iste výnimočná a vzácna forma!

Málokto, kto se pokúša Mágiu praktizovať, chápe jej podstatu.
Je to pojem, ktorý se ťažko vysvetluje,ale sme ňou obklopení. Mágom sa tým pádom stáva každý , kdo sa naučí Mágiu vnímať a najmä prispôsobovať sa jej!

Ak ju chceme poznať,je dobré si niečo přečítať,alebo sa aj niečo od niekoho skúseného naučiť. To áno.

Hladať však musíme hlavne sami v sebe a na seba samého sa aj spoliehať.
Zaslepené a „Bez-ducha-prítomné“ „Papúškovanie“ a „Vzývanie“ nám môže jedine uškodiť a následne spôsobiť velké obštrukcie na našej ceste…ETC. ETC…

…To je iba môj názor. I keď o neho asi nikdo nestojí. 🙂

Január 20th, 2010 at 05:18

Zanechajte reakciu

Musíte byť prihlásený aby ste mohli komentovať.