6
Aug

O dôvere

   Odoslal Tara a zaradil do Zamyslenia

Taká skutočná dôvera sa buduje roky a krehká je po celý život. Stačí málo a zmizne ako para nad hrncom.

Niekedy sa dá ten rozbitý pohár ešte zlepiť, ale koľkokrát? Prasklina sa možno opraví a možno ten poloplný alebo poloprázdny pohár ani nebude pretekať, ale čo keď sa rozletí na milión kúskov? Stačí, že padne na zem pod iným uhlom, než sme možno plánovali a už ho nikdy nikto neposkladá. A potom ostaneme prekvapení, prečo v tom pohári zrazu nič nie je. Predtým sa utešene napĺňal a zrazu doňho už nikto nenalieva vodu. Prečo asi? Ak z neho tá voda za pár minút vytečie, aký má zmysel namáhať sa jeho napĺňaním? Voda je veľmi vzácna vec, aj keď ju možno považujeme za úplnú samozrejmosť.

Vždy je to otázka priorít a ako dobre vieme, svoje priority si každý určuje sám. Ak nám záleží na tom, aby sme si dôveru človeka udržali, musíme s tým pohárom narábať veľmi opatrne, aby sa nám nešikovným zaobchádzaním nerozbil. A keď ho rovno hodíme o stenu, nech už to bolo z akéhokoľvek dôvodu alebo v akomkoľvek záchvate zlosti, nečakajme, že sa nám nejakým zázrakom v ruke objaví nový.

Niekto si možno povie, že jeden pohár hore-dole, čo na tom záleží, pri troche šťastia si nikto ani nevšimne, že sa niečo rozbilo. Pozametáme dlážku, črepiny vyhodíme do koša a budeme sa tváriť že sa nič nestalo. Bohužiaľ, takto to nefunguje. Nejaká tá črepinka sa vždy zakotúľa pod stôl a skôr či neskôr niekoho poreže. A aká je šanca, že tým šťastlivcom nebudeme práve my sami?

Tagy: ,

Tento príspevok bol odoslaný v Štvrtok, August 6th, 2015 o 21:27 a je zaradený pod Zamyslenia. Môžete sledovať akékoľvek reakcie cez RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

13 komentárov

 1 

No, teda Tara Ty si " hodila " náročnú tému... Ak vychádzame z poznatku že človek je tvor nedokonalý ako mu mám teda dôverovať? Ale vážne, že dôvera patrí do života, bez nej by nemal svoje čaro... napríklad rozkoš zo sklamania a utrpenia. Avšak úplne iná káva je dôvera pri magickej práci!!!

August 7th, 2015 at 18:38
 2 

Neviem čo sa dá ešte ľahšie stratiť ako je dôvera.
Budujeme si ju často veľmi dlho. A potom stačí hoci jedna veta, jeden skutok a všetka dôvera je zrazu v tých uvedených črepinách. Presne tak, ako je to aj opísané v Tarinom zamyslení sa.
Veľmi často som to zažil, a žiaľ asi to aj budem zažívať.

August 10th, 2015 at 15:35
 3 

Dôvera je kľúčová vo vzťahoch medzi ľudmi a o veľa dôležitejšia pri spolupráci v mágii.
S dôverou je to niekedy komplikované. Rozbíja ju častokrát aj to, že keď napr. ja mám dlhodobejšie pocit, že mi niekto nedôveruje (alebo dôveruje menej), tak moje dôvera voči tej osobe tiež slabne. Dôvera je veľmi krehká vec.

August 11th, 2015 at 15:07
 4 

Pán kolega ty si hotový poet. 🙂
Zaujíma ma, ale ako vieš že ti niekto nedôveruje. A prečo potom klesá aj tvoja dôvera voči takému niekomu. Veď nedôvera môže mať mnoho podôb.
Napríklad dvaja VK idú niečo robiť a priberú si do tímu niekoho podľa uváženia a potrieb. Nevyjadrujú tým nič a už vôbec nie to, že tam iný nie je pretože mu nedôverujú.
Tak, ale dá sa to aj tak vyhodnotiť, že mňa neprizvali lebo mi neveria?!

Avšak nedôvera môže mať mnoho podôb napríklad ... .
Každý nech sa zamyslí podľa seba a svojho vlastného uváženia ako sa u vás forma nedôvery prejavuje.

August 12th, 2015 at 10:00
 5 

Súhlasím kolega Luis 🙂

Práve preto také niečo človek zistí pocitovo a také niečo sa prejavuje dlhodobejšie. Z vlastnej skúsenosti zo života viem, že za dlhšie časové obdobie sa dá všimnúť, že sa ľudia inak správajú, isté informácie prestanú zdieľať a podobne. Pričom napr. k niekomu inému ku komu sa predtým chovali rovnako ako k tebe, tak k nemu sa chovajú stále rovnako a sú aj rovnako otvorení. Na takúto zmenu správania môže byť veľa vysvetlení a netreba si hneď domýšľať. Práve preto ten pocit človek nadobudne zrejme po dlhšom čase, keď ten prístup je rovnaký.
Myslím si, že príklad, ktorý sí uviedol ty, by bol skôr prejav ega a domýšľania si. Myslím, že väčšina ľudí dokáže z dlhodobejšieho hľadiska vycítit zníženú alebo nebodaj až stratenú dôveru.
Súhlasíš alebo máš na to iný názor?

August 13th, 2015 at 15:04
 6 

Theos, vo svojom vývoji si došiel na križovatku, musíš sa rozhodnúť, dúfam že správne...

August 13th, 2015 at 22:03
 7 

Chcem len ešte uviesť, aby nedochádzalo k nejasonostiam či domýšľaniu.
Niekedy tu filozofujem, zamýšľam sa, a často krát len tak všeobecne. Prípadne položím trefné otázky na, ktoré možno poznám svoju odpoveď, ale viem, že odpoveď by zaujímala aj iných, ktorí sa z rôznych dôvodov nespýtajú takto verejne (možno ani ja by som sa nespýtal).
Netreba si domýšľať. Neznamená to, že ja konkrétne niečo podobné v sebe riešim. Beriem to ako diskusiu. Väčšina sú to zaujímavé témy, ktoré neraz v sebe riešil iste každý z nás a stoja za diskusiu.
To ja len, aby nevznikali nedorozumenia 🙂

August 16th, 2015 at 23:11
 8 

Keď si človek všimne, že stráca u svojho okolia dôveru mal by sa najskôr zamyslieť nad sebou. Mne sa v poslednom období stáva pomerene často, že si zabudnem so sebou zobrať osobné veci, alebo ich stratím a podobne. Skrátka som roztržitý a tak robím chyby. Zamrzí ma, keď mi položia otázku či som si niečo nezabudol a pod. no niet sa čo diviť, momentálne som nedôverihodný. Uvedomujem si, že ak by mi nikto z môjho okolia podobné otázky nekládol tak by nikomu na mne nezáležalo a to by bolo pre mňa horšie. A teda ak sa pri položení otázky nahnevám na dotyčnú osobu, tak sa v skutočnosti hnevám len sám na seba, že som svojím konaním stratil dôveru. Je len na mne aby som sa vrátil do správných kolají na nadobudol späť stratenú dôveru.

August 16th, 2015 at 23:33
 9 

Theos, nemyslim ze Anubis narážal na komentáre na blogoch.
Co sa tyka toho, tak debata je vzdy prinosna ak si z nej clovek odnesie nieco co dokaze použiť v praxi

August 16th, 2015 at 23:46
 10 

Aton, z mojho pohľadu velmi trefna uvaha. Ak nemam niekoho doveru, tak sa v prvom rade treba pozriet do svojho vnutra a hladat odpoved preco je to tak, naozaj som nespravil nic co mohlo dôveru narusit? To vsak nie je vzdy príjemny proces a chce to vela odosobnenia a nadhladu. Klamat mozme kazdeho, ale ak klameme sami seba, je to velmi kratka a nikam neveduca cesta. A niekedy sa dovera strati a my si ani neuvedomime, ze sa nieco zmenilo.

August 17th, 2015 at 00:05
 11 

Theos, na teba je spoľahnutie.
Tiež som filozofoval a hovoril kolegom nasledovné:
"Som veľmi zvedavý kedy kolega Theos napíše, že sa pýta len a len za iných - on nič, on muzikant 🙂 ".

Theos ja neviem kto "ostatni kolegovia" sú ... alebo čo si myslíš aký je dôvod, že sa "nepýtajú"?

Vieš najlepšie bude, keď každý povie - či položí otázku za seba.
Potom nebude "nedôvera" v tom, "že kto sa to skutočne pýta"?

Fúúú toľko úvodzoviek 😀 .

August 17th, 2015 at 13:06
 12 

Kolega Luis,
vedel som, že ma poznáš, a že to pochopíš... pri uverejňovaní môjho komentáru som si uvedomil, že to môže vyznieť, že ja niečo riešim, ale hovorím si... že sa poznáme a snáď sa pochopíme 🙂 Veď ak by som niečo riešil, čo sa Selekcie týka, viete o tom a nepretriasal by som to na blogoch 🙂
Máš pravdu. Pýtať sa za druhých nie je vždy vhodné. Išlo mi len o to, aby vznikla zaujímavá diskusia, ktorá môže obohatiť aj tých čo možno nekomentujú 🙂 A kto sú to? Hmm.. no určite sa v tom nájdu 😉
To čo som opisoval, som zažil samozrejme aj ja sám v minulosti k rôznym ľuďom a som si istý, že som nebol jediný. A je to tiež jedna z ciest, kedy sa rúca dôvera medzi ľuďmi. To je to na čo som chcel poukázať.

August 18th, 2015 at 13:55
 13 

Kolega Aton,
toto je tiež zaujímavý príklad toho ako funguje či nefunguje dôvera medzi ľudmi. Možno máš obdobie, ktoré ťa vyviedlo z rovnováhy a nie si sám sebou a nie si úplne spoľahlivý. Otázka tiež je, či ti ostatní dôverujú, že to zvládneš, vzchopíš sa a budeš znovu sám sebou a či si dôveruješ ty sám. A myslím, že v tomto ti dôverujú 🙂 Ako povedala kolegyna Tara, náhľad do svojho vnútra je cesta, aj keď sa nám ten pohľad nemusí páčiť. Mne sa nikdy nepáči, ale nakopne ma to urobiť zmenu a nenechať sa tým pohltiť.

August 18th, 2015 at 14:11

Zanechajte reakciu

Musíte byť prihlásený aby ste mohli komentovať.