Žiak prvého stupňa
Začnime teda zdola – dnes máme prvý stupeň Žiak prvého stupňa. V tomto období na takomto poste pôsobil človek, ktorý bol spoločnosťou dávno preverený a bolo preňho dôležité sa hlavne učiť v rámci svojho vybraného zamerania. Možno by sme si z dnešného pohľadu mysleli, že je to úplný začiatočník, ale v tom období, keď k nám mnohí prichádzali ako zrelí žiaci – možno až majstri svojich odborov – sa ocitali v tejto pozícii nie preto, aby sme ich dehonestovali, ale aby od úvodu pochopili pojem a systém vzájomnej potreby. Takže člen na tejto úrovni sa pohyboval v rámci malej komunity, kde mal na starosti asistovať pri prípravách miestností, rôznych pomocných prácach a keď to bolo nutné, niečo upratali, odložili a podobne. Musíme si uvedomiť, že aj tu existovalo niečo ako potreba mať poriadok okolo seba, mať upratané, mať navarené, ustlané atď. Už vidím zdesené pohľady niektorých ľudí, keď niekto príde ako majster z nejakej spoločnosti a má začať na takejto podradnej funkcii. Musím však povedať, že len hlupák berie akýkoľvek hierarchický stupeň ako podradný. Pretože už len to, že ste sa tam dostali, znamenalo poctu. A keďže títo ľudia na úrovni č. 1 prichádzali do styku s artefaktmi ohromných síl, museli byť na určitej úrovni, aby s nimi mohli prichádzať do fyzického kontaktu, aby sa voľne pohybovali v priestoroch, kde sa vykonávali rôzne magické úkony a aby ich práca nijako nenarušila kontinuitu priestoru a artefaktov. V konečnom dôsledku som videl aj vysokých hodnostárov, ktorí sa chytili metly a zametali dvor, či pleli burinu v záhrade a namyslení žiaci sa im neunúvali ani pozdraviť, pretože s niekým, kto vykonáva takéto práce, sa predsa nebudú zdržiavať. Viete si asi predstaviť, aké bolo ich zdesenie, keď ten, ktorého prehliadali alebo sa mu odmietli odzdraviť, sa v istom období ich života objavil ako vrcholný zástupca hierarchie.
Žiak druhého stupňa
Kolegovia na druhom stupni sa zúčastňovali ako pomocníci pomocníkov na rôznych úkonoch, na rôznych prácach, dnes by sme to skrátene povedali: podaj, podrž, dones, odnes. Súčasne sa už zúčastňovali aj teoretickej výučby, mali nejaké prvé prednášky, oboznamovali sa s prvými krokmi v oblasti mágie. Tí, ktorí boli na prvom stupni, mali možnosť toto všetko z opodiaľ sledovať v rámci svojej bežnej činnosti. To znamená, že im nebol odopretý priamo prístup na uvedené prednášky, ale vďaka výkonu svojej práce sa s tým stretávali len sporadicky, úchytkom a takto sa nepriamo pripravovali na to, že jedného dňa budú aj oni na druhom stupni. Samozrejme Žiaci druhého stupňa tiež museli vykonávať určité práce na to, aby komunita mohla fungovať. Snáď nie je potrebné tu detailne rozpisovať všetky fyzické úkony, ktoré bolo potrebné robiť.
Žiak tretieho stupňa
Žiakovi tretieho stupňa sa jeho učiteľ už začal venovať intenzívnejšie. V tejto úrovni dostal šancu začať robiť prvé kroky v oblasti mágie pod dozorom svojho učiteľa, otvárali sa mu prvé poznania a zasvätenia do práce s energiami a spoznával svoju vlastnú silu v rôznych oblastiach. Na treťom stupni sa už musel dokonale vedieť orientovať vo fytoterapii, musel mať základné pojmy z anatómie, aby chápal aj dôvod, prečo sa energie pohybujú tak, ako sa pohybujú. Spoznával astrologické pohyby súhvezdí, hviezd a planét – to bola tiež súčasť ich výučby.
V dnešnej dobe sa už málo kladie dôraz na to, aké je planetárne zoskupenie, či je Ondreja alebo Kataríny. Moderní mágovia sa riadia už iba sami sebou, svojou silou a intuíciou, čo je možno mnohokrát na škodu, pretože sa tým duševne sami ochudobňujeme. Plne si uvedomujem, že sa nachádzame v 21. storočí , ale toto storočie tiež vyrástlo na základoch dávnovekých náboženských rituálov a skrytých organizáciách presne tak, ako dnes rastie svet na silných štátoch a ich politikoch.
Náš žiak na treťom stupni bol, povedal by som, zdatný liečiteľ a mág a svojimi schopnosťami možno prevyšoval aj terajších Veľmajstrov. Treba však podotknúť, že on svojej výučbe venoval všetok svoj čas a mnohokrát uvedené priestory opúšťal počas niekoľkých rokov len na nevyhnutnú dobu a to bolo do roka možno niekoľko málo týždňov – aby sa zregeneroval, oddýchol si a pod. Často bol vyslaný aj kvôli tomu, aby získal nové skúsenosti a priniesol ich zo sveta dovnútra. Keď jeho majster učiteľ, nezávisle na tom, aký stupeň majstra to bol, rozhodol, že uvedený žiak je pripravený – čo bolo po niekoľkých rokoch výučby – podrobil ho tzv. majstrovskej skúške. Dnes by sme to mohli porovnať trebárs s maturitou. Žiak musel vedieť obhájiť svoju prácu v niekoľkých odboroch – naprogramovať predmety, ovplyvňovať deje a skutočnosti, atď.
Tagy: História, spoločenstvo Selekcia
6 komentárov
Zanechajte reakciu
Musíte byť prihlásený aby ste mohli komentovať.