V začiatkoch mojej práce s adeptmi mágie som ešte nemal vytvorený dnešný ucelený systém výučby. Bolo to obdobie hľadania, neustáleho pozorovania, vnímania energie a priameho vedenia žiakov bez predpripravených osnov. Napriek tomu existovali štyri základné body, ktoré tvorili pevný základ výučby mágie ešte pred vznikom dnešného deväťstupňového systému.

Tieto štyri oblasti boli jednoduché názvom, no hlboké obsahom:

umieranie
prepínanie
meditácie a programovanie
emocionálna kontrola

Práve z týchto pilierov neskôr vyrástol celý systém, ktorý dnes používam v Selekcii.

Už vtedy sa ukázalo, že najnáročnejším bodom pre viacerých žiakov bola téma ovládania vlastných emócií. Mnohí adepti boli prchkí, výbušní, ľahko skĺzavali do konfliktov a nedokázali oddeliť svoje vnútorné stavy od práce s energiou. Práve pri tejto téme som strávil najviac času, pretože som vedel, že bez ovládnutia emócií mág nikdy nezíska pevnosť.

Mal som však s nimi trpezlivosť – pretože presne cez túto etapu som musel prejsť aj ja sám.
V mladosti som bol rýchly v reakcii, netrpezlivý a všetko som chcel okamžite.
Mágia mi ukázala, že takto sa nedá napredovať. Až keď som dokázal upokojiť seba, ovládnuť svoj dych, svoje myšlienky a svoje vnútorné pnutia, pochopil som, čo znamená skutočná sila.
Preto som vedel, ako viesť svojich žiakov. Chápal som ich zápas, a práve preto som videl, že tieto štyri piliere sú nevyhnutné. Bez nich by žiadny adept mágie nedokázal vyrásť v mága.

1. Umieranie – nechať zomrieť staré, aby sa zrodilo nové

Prvým pilierom bolo umieranie – nie smrť tela, ale smrť starého ja. Žiak musel pochopiť, že jeho pôvodná osobnosť, plná strachov, ega, pýchy, reakcií a starých vzorcov, nemôže vstúpiť do sveta mágie neporušená.

Umieranie znamenalo:

nechať odumrieť staré vzorce správania,
– pustiť ego a potrebu mať pravdu,
– pochopiť svoje tiene a priznať si ich,
– odhodiť masky, ktoré človek nosí pred svetom aj sebou,
– pripraviť priestor pre zrod novej bytosti – mága.

Bez tohto kroku by žiak pracoval len ako človek hľadajúci silu, nie človek pripravený ju niesť.

2. Prepínanie – schopnosť vstúpiť do role mága a odložiť ťarchu sveta

Druhý pilier, prepínanie, patrí medzi techniky, ktoré učím dodnes. Slúži na to, aby adept dokázal odložiť všetko, čo ho ťaží – svoje problémy, starosti, konflikty, emócie – a vstúpil do neutrálneho, čistého stavu mága.

Prepnutím sa žiak naučil:

odložiť bežné ja,
– nevnášať osobné emócie do práce s energiou,
– prejsť do neutrály,
– konať bez chaosu a emočných rušičov,
– pracovať v stave, kde rozhoduje vôľa, nie nálada.

Tento stav zabezpečuje, že energia ide tam, kam má, a nie tam, kam ju pošle ľudská reakcia.

3. Meditácie a programovanie – základ dnešnej tvorby zámerov a programov

Tretia téma bola pôvodne jedna – meditácie a programovanie.

Meditácia bola nevyhnutná preto, aby adept:

– vstúpil do ticha,
– získal vnútorný pokoj,
– naučil sa vnímať energiu,
– pracoval bez rušivých myšlienok.

Programovanie bolo predchodcom dnešných:

– energetických programov,
– kliatieb,
– mantier,
– nabíjania predmetov,
– príkazov, ktoré energia vykoná.

Vtedajšia práca bola jednoduchšia, bez veľkých systémov, no o to čistejšia. Adept si vytvoril jasný obraz alebo slovo, zasadil ho do energie a nechal ho pôsobiť. Táto práca bola silná, pretože vychádzala z hlbokého ticha a vnútornej koncentrácie.

4. Emócie – najväčší nepriateľ aj najväčšia skúška mága

Štvrtý pilier, emocionálna kontrola, bol vždy najťažší.
Mág nesmie pracovať v hneve, strachu, panike, podozrení ani v chaose. Emócia je silný rušič a dokáže rozbiť aj dokonalý zámer.

Učil som žiakov:
neprejavovať náhle emócie počas práce,
– rozpoznať svoj vnútorný nepokoj,
– ovládať seba navonok aj dovnútra,
– oddeliť svoj pocit od energie,
– zostať pevný aj tam, kde človek bežne reaguje impulzívne.

Práve tu som strávil s mnohými najviac času.
Niektorí boli prchkí, výbušní a pôsobili konflikty – ale presne tam som videl ich potenciál.
Ten, kto dokáže ovládnuť svoju prchkosť, dokáže ovládnuť aj energiu.

K tomuto bodu dopĺňam, že kolegyňa MNR Anat spracovala k dvom týmto pilierom – Emócie a Prepínanie – aj samostatnú majstrovskú prácu. Je sprístupnená v internej knižnici a na blogoch Selekcie, v časti Publikácie pre stupne HS1 – HS3, a slúži ako doplňujúci študijný materiál pre adeptov, ktorí chcú porozumieť týmto témam ešte hlbšie.

Záver: štyri staré piliere, ktoré dodnes žijú v mojom systéme

Tieto štyri princípy tvoria základ všetkého, čo dnes učím.
Bez umierania niet transformácie.
Bez prepínania niet čistoty.
Bez meditácie niet ticha.
Bez práce s emóciami niet moci.

Sú to korene, z ktorých vyrástol celý dnešný systém Selekcie.

PS: Hlboké zamyslenie

Každý, kto kráča cestou mágie, čaká, že sa naučí rituály, techniky a tajomstvá. No skutočné tajomstvo zostáva rovnaké – mágia nezačína zvonka, ale vnútri človeka.

Kto dokáže nechať zomrieť staré ja,
kto sa vie prepnúť do ticha,
kto vie sústrediť svoju energiu,
a kto ovládne svoje emócie –
ten už stojí na prahu skutočnej moci.

Nie moci nad svetom,
ale moci nad sebou.

A práve tam sa začína pravá mágia.

Tento príspevok bol odoslaný v Streda, November 26th, 2025 o 09:30 a je zaradený pod História, Mágia, Magická technika, Postrehy, Výuka. Môžete sledovať akékoľvek reakcie cez RSS 2.0 feed. Môžete zanechať reakciu, alebo spätná odkaz - trackback z Vašej strány.

Jeden komentár

 1 

Štyri piliere bol dobrý koncept, myslím si že aj dnes by sa osvedčil.

November 28th, 2025 at 17:00

Zanechajte reakciu

Musíte byť prihlásený aby ste mohli komentovať.